Service med hjärtat bör uppmärksammas

Av | maj 14, 2016

imageIdag var det sista dagen av tre dagars jobb på NJF Congress på Svenska Mässan. Ett otroligt välfungerande arrangemang med föreläsningar och event.

Spännande och lärorikt att möta alla barnmorskor och ta del av deras erfarenhet och gedigna kunnande.

Det som berörde mig mest var ändå den fantastiska personalen från Gothia Towers som ordnade fram mat till alla dessa hundratals människor. Professionella, personliga och hjälpsamma. En av damerna frågade till och med mig idag om jag var bättre i halsen, för min röst har varit på gränsen till obefintlig av all ansträngning. De hade järnkoll på all specialmat, och såg ut att ha det trevligt tillsammans med sina arbetskamrater. Kände igen en del av den hjärtliga jargongen från tiden då jag arbetade extra som servitris på en liten restaurant. Pratade idag med en som arbetat väldigt länge, om hur det sliter på rygg, höfter och leder att bära tunga brickor och luta sig snett framåt vid bordsservering. Att trots detta ha ett leende till övers och komma ihåg mitt namn när jag kommer för att hämta min specialmat är beundransvärt. Jag önskar att fler tog sig tid att uppmärksamma dem som i sina serviceyrken hjälper oss och genom sitt arbete bidrar till vår bekvämlighet.

2 kommentarer om “Service med hjärtat bör uppmärksammas

  1. Elisabeth

    Håller med dig! Många gånger tänker man inte på vilket jobb som faktiskt ligger bakom olika event. Att försöka komma ihåg att ge all personal ett leende och ett tack, inte bara ge cred till de olika föreläsarna.

    Svara
    1. Sylvia Post author

      Just precis! För utan mat , städning mm skulle det inte vara trevligt alls!

      Svara

Lämna ett svar till Sylvia Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *